Přihlášení

Historie Kotvy
Školení instruktorů VT - Český Krumlov - 27.4. - 1.5.2011

Účastníci: Soptík, Medvěd a Mour

Takže… celá akce začala v Ruské ve středu v 8 ráno… teda vlastně dřív, protože já jsem byl předcházející večer s Klasikem v hospodě a to výrazně ovlivnilo moji schopnost zabalit si a dopravit se včas na sraz – z tohoto důvodu jsme z Ruské vyrazili nejprve do Květné, kde jsem ještě posbíral, co jsem zapomněl (Klasik: „Ty klávesy si neber!!!“).
Další zastávka byla až v Budějovicích, kde jsme nakoupili zásoby a kafe. Dorazili jsme do Krumlova a zamířili do kempu Vltavan (u Papouščí skály), kde jsme se ubytovali. Samotná ubytovna byla bývalá fabrika Otavan, v současné době bohužel nebyla vybavena topením.
Poté, co jsme se nahlásili, že jsme dorazili, nás nahnali na vodu.
Čekala nás tři stanoviště. První stanoviště měl Kolda – povoláním tělocvikář. Ukázal nám, jak správně zaškolit studenty na začátku kurzu vodní turistiky a jak jim vysvětlit základy pádlování. Druhé stanoviště připravili vrchní šéf – Pavel a Majkl, který nás kameroval. Tématem tohoto stanoviště bylo otáčení se za jízdy na klidné vodě – jinými slovy nácvik na závěsy v proudu. Na posledním stanovišti nám Pivas vysvětloval, jak učit základy jízdy na kajaku. Právě na tomto stanovišti se pravděpodobně odehrála první krysa celého kurzu a získala ji Kotva díky Mourovi, který špatně kvrdlal pádlem.
V rámci večerního programu jsme se bavili přehráváním videí, které natočil Majkl – faktem je, že tato možnost vidět se, vidět své chyby z očí někoho jiného, se ukázala velmi užitečnou. Další program, který netřeba více popisovat, trval až do dvou do rána. Jediné, co mohu dodat, že jsem si klávesy nakonec opravdu měl vzít.
Druhý den začal teoretickou přednáškou o hydrologii. Po této přednášce jsme se opět oblékli do hydra a pokračovali programem, na Rechlích a na Lyře, který byl nazván „Otáčení lodě za jízdy v proudu“ – jinými slovy závěsy v proudu. Zde těch krys již bylo více, několikrát by se však tento manévr dal spíše nazvat jako „elegantní vystoupení z lodi pohybující se po nižší úrovni plavby než je hladina okolní vody“ :-).
Odpoledne nás čekal nejprve praktický nácvik záchrany s házecím pytlíkem a potom jsme šli opět na vodu – procvičování rovnováhy (vylehávání) a singlování namočilo úplně všechny, úspěchem bylo, že nakonec plaval i instruktor Pivas o což se čistě náhodou postarali Medvěd s Mourem :-).
Po večeři jsme se dopravili k bazénu (já jsem parkoval úplně přesně :-) - pozn. Moura: jako kretén; pozn. Medvěda: cca 20 cm od druhého auta, ve kterém seděl hlavní instruktor Pavel a jen vyděšeně koulel očima :-); pozn. Soptíka: místa tam bylo dost, ale ten Pavlovo pohled nezapomenu). V bazénu nám plavčík ukázal několik způsobů plavání s mrtvolou (pozn. Moura: ty ***píp***, s mrtvolou se neplave, to byl jen topící se). Po bazénu následovalo studijní volno, studovalo se v hospodě U Bejka a nakonec v Dance baru opět do ranních hodin.
Třetí den opět začíná teoretickou přednáškou v devět hodin – tentokrát Kolda vyprávěl, jak je to s legislativou, především na školních akcích. Protože důležitou součástí jakékoliv plavby je určité odlehčení programu, tak v rámci dalšího dopoledního programu byly zařazeny vodácké hry na suchu i na vodě. Hry na suchu: Hobby horsing (Běh s pádlem), Překládaná pádla, Točením kolem listu nad hlavou. Na vodě jsme hráli: Jízda za vedoucí lodí, Slepý kormidelník, Výměna lodí, Výměna háčka s kormidelníkem, Pyramida, Jízda se zalitou lodí, Jízda ve stoje, Jízda pozadu, Hlavička místo listu, Splynutí s přírodou, Akvabely, Honička (oba typy), Rybičky, rybičky, Přecházení po palubách.
Po obědě jsme absolvovali zaměstnání nazvané Řešení krizových situací, kterým nás zaměstnal u Papouščí skály Pavel a Majkl (kamera a topící se pod jezem :-) ). Naším úkolem bylo postupně zachránit a transportovat zraněnou osobu. Tady sice nikdo nevykrysil, ale přesto však jsme mohli vidět několik kaskadérských kousků (hlavně díky časovému tlaku) při záchraně. Úkolem bylo přejet lodí ke koze jezu, vylést na ni a pak hodit házečku k zachraňovanému. Další úkol byl transport zraněného z druhého břehu pomocí lodě, kde si transportovaní mnohdy vyzkoušeli i jízdu v lodi v leže zapasováni pod sedačkou. K večeru nás čekala zdravověda od vodních záchranářů a každý z nás si vyzkoušel i nácvik umělého dýchání do resuscitační Anduly. Večer pokračoval základy raftingu s nočním splutím jezů v Českém Krumlově a poté opět studijní volno, tentokrát se studovalo pouze v hospodě U Bejka a opět do dvou hodin ráno.
Čtvrtý den ráno jsme začali teoretickou přednáškou o vodáckém vybavení. Po této přednášce jsme se oblékli do mokrého hydra (dle Soptíka asi už po sedmé) a naše zaměstnání bylo bezpečnost na jezech. Tak jsme si projeli všechny Krumlovské jezy a u každého jsme se zastavili a řekli si něco o bezpečnosti a případného bezpečného překonání jezu teoreticky a pak i v praxi. Na prvním jezu na Rechlích si Mour vyjel krysičku na kajaku a při vylézání z kajaku si o kámen strhl kůži z palce (no pěkný pohled to nebyl). Do kajaku si tedy vlez Medvěd a ten se pro změnu práskl v proudech pod Lyrou a tak šel nakonec do kajaku Soptík, který si také vyzkoušel polovičního eskymáka na Lyře :-) a po té jako správný singlíř zahodil kajakářské pádlo a vzal si od Medvěda kanoistické pádlo s kterým si rozumí více a tak jel Medvěd zbytek jezů na kanoi s kajakářským pádlem což mnohdy zaujalo přihlížející turisty či vodáky. Po obědě jsme šli na nácvik záchrany a sebezáchrany na Lyru kde jsme se za pomocí házečky zachraňovali po proplutí jezem a pak i přesun z druhého břehu přes proud s pádlem v ruce. Tuhle činnost si vyzkoušel i Aleš – zuřivý reportér ráááádia Impuls a tak se na jeho zážitky můžeme těšit v pondělní reportáži na ráááádiu Impuls (odkazy pod kronikou). Pak následovalo jako každý večer video z dnešního dne a poslední studijní volno, tentokrát za zpěvu či řevu a podpory Frantovo kytary, „vodní basy“ a dalších mnohdy náhodných nástrojů, či předmětů. Studovali jsme poctivě asi do čtvrté hodiny ráno.
Poslední pátý den nás v půl deváté čekal Pavel s písemnými testy. Asi po hodince jsme šli na praktické zkoušky závěsů a nájezdů do proudu na Lyře a jako poslední byla technika na klidné vodě v kempu v Novém Spolí. Po obědě jsme se dozvěděli kdo na jak dlouho získal licenci instruktora vodní turistiky a po společné fotce jsme se rozloučili, zamáčkli slzu a rozjeli se domů plni nových informací a zkušeností. Za kotváky těch pět dní určitě stálo za to!!!

Zapsal Soptík a Medvěd

Fotogalerie -

Záznam a článek od zuřivého reportéra z rozhlasového vysílání ráááádia Impuls

Komentáře
1 | žabák dne 02.05.2011 10:30:59
Tak to je tedy kronika. Doufám, že to máte všichni na maximálních 5 let. A jak jsme se dočetli, Kotva ze zase neztratila. A to je dobře.
2 | Bodliny dne 02.05.2011 17:54:35
Moc pěkná kronika.Myslím, že jste si ještě dnes museli vzít náhradní volno Wink