Přihlášení

TOPlist

Historie Kotvy
Pyranha cup - ČPV Blanice - 16.-17.6. 2012
Účastníci: Těpík, Klasik, Mirka S., Raple, Švéd, Medvěd, Vendy, Žabák, Vlčice, Martin, Rosňa, Mour, Bodlina, Michal, Rochild, Ali, Jolana, Bohuš, Pajda, Kašpy, Poděs, Kody, Rybka, Rarach, Buggy, Davoš, Karol, Mourek, Dežo, Kníže, Ježek, Želva, Martík, Viky, Bety, Houba, Kuliočko, Jirka a Tomáš B.

Dežova mikrokronika.

Můj nejhorší zážitek je cvaknutí se Želvou. Stalo se to na začátku na obížce. Cvakly jsme se kvůli šutru, protože Želva jela doprava místo doleva a Ali na Želvu křičí: „doleva“. Želva to začne stáčet doleva, ale už je moc pozdě. Lovili nás Pavel a Rosňa.
Jinak se mi líbilo vše.
Zapsala Dežo (Diktovala Bětka Mourkovi, přepsala bez korektur Lída)

Jirkova mikrokronika.

Blanice se mně s Mourkem jela dobře až na cvaknutí u jezu. Myslel jsem si, že budeme mezi posledními ale při tréninku mi mourek řekl že jsme druzí. Druhý den nás Klasik otravoval, že máme vyjíždět pracáky.
Blanice byla super!!!
Zapsal Jirka (bez korektur)

Žabákova kronika

Na letošní Blanici, vzhledem ke kulturním povinnostem v neděli, jedeme (Žabáci) jenom na jeden den. A tím je sobota.
Ráno budíček před šestou, naházet věci do auta, připojit vlek a hurá do loděnice. Jedem včas, u loděnice jsme druzí, první byl Míla s Pajdou - zatím spící v autě. Kamarádsky na něj zatroubím a otevíráme loděnici. Deblovky na vlek, kajaky do tranďáka. A jedem.
Přijíždíme k hrázi v Husinci, sundaváme lodě a taháme k řece. Řidiči převáží auta do Strunkovic a vrací se zpět. Před startem se koupeme, děti si hází házečkama (něco jako ragby) - ze začátku i s karabinou, pak už bez dní. Karol má bouli, zřejmě házečku nestihla chytit... No a je tu čas startu - nasoukáme se do lodí - no pěkný, už od začátku mám pocit, že to dneska nesedí. No prostě to není ono - uvidíme. Naše skupinka vyráží na start - Kníže jede první tři branky čistě, nasazuje laťku vysoko. Já s Karol první dvě branky také, do třetí schýbačky se vejdem ale ouha, pádlo ve vztyčené poloze zůstává za brankou..... Napadají mě dvě možnosti - buď sundat celou branku, nebo pádlo pustit a pak chytit. Volím druhou možnost, vychází to a jedeme dál. Další brankoviště u jezu. Protivoda, názezd ze spodu do jezu, náklon a povoda. Protivodu máme a ouha, něco je špatně a plavem. Chytám Karol a je tu naše první cvaknutí. Vylejeme loď, Vlčice, Rybka, Kníže i Ota dávaj v rámci možností a jedeme dál. Zaplať pánbůh už žádný krysičky po cestě a stále z kopce dolů, Vlčice dává všechny branky a dvakrát eskymuje. Ostatní dáváme na co máme a taky dobrý, Ota dává všechno - tváří se jako začátečník a jede jako mistr. Jde nám to dobře, k cíli frčíme v peřejkách za sebou jako blue train od U.S. Postal (viz. fotky). Cestou míjíme Pavla s Ali a Želvu s Dežem - vypadá to, že holky taky plavaly. No nebylo to dneska zadarmo. Je tu obávaný xylofon - najet to zešikma a pádlovat i v jezu - šup a máme to! Super, prvně to dávám na čisto. V jedný zatáčce povídá Ota - "Hele Žabáku - nemá Kníže vodu v lodi? Zdá se mi, že je nějak pomalej." Ptám se Knížete, zda nemá vodu, odvětí že ne. Ota na to: "Ty, má jí tam, vždyť se mu to kolíbá a špička mu jde pod vodu." No nic, dáváme přestávku, já taky potřebuju svojí loď zbavit vody. Kníže se odšprajdoval a zjišťujem, že má v lodi vody víc než je zdrávo. To se musel ale nadřít. Vodu vylejváme, diskutujeme s dětmi z místního dětského domova a po snědění fitky jedeme dál. A hurá do cíle - cíl vidíme, letos je vracení čísel a občerstvení na levém břehu. Je to za námi - pěkný závod, po cestě stále nepoučitelní splouvačí bez čísel, ale bylo jich podstatně míň než např. na Sázavě. Vracíme číslo, bereme občerstvení - je čaj a ohřátý telecí párek - výbornej. Vyptávám se obluhy jak to, že dávají párky z balíku, kde je napsáno Makovec. Obsluhující pán se ptá zda-.li mi nepřipadá málo jako makovec - tak radši mlčím, beru párek a jím.
Po svačině domlouváme, že pojedeme níž až do Bavorova a vyrážíme. Na řece byl trochu chaos, takže v některých užších místech jsme řeku zacpali, což stálo koupání Knížete a Martinku s Ježkem. Doufám, že si budeme už pamatovat, na co že jsou na řece rozestupy... Na "skákacím" jezu si to užíváme. Když chceme pokračovat, hledám Knížete. Sedí na břehu zašprajdovanej a vzorně čeká. Nějaký pán mu pomáhá se sešoupnout do vody a jedem. Pak už jen poslední jezík a jsme u aut. Dojet pro auta, převlíc a zabalit. Při dovírání tranzita jeden kajak vyráží zadní okýnko. To je pěkný. Doufám, že poslední dnešní škoda.
Přijíždíme do kempu Žíchovec, díváme se na probíhající závod v eskymáckých obratech. Z nás se k aktivitě přemluvil Kašpy s Raplí a eskymovali na K2. Bylo pěkný sledovat, jak eskymují ti nejmejší.
Za soumraku balíme a jedeme do Plzně. V Plzni stíháme večerní ohňostroj a nasvícenou katedrálu sv. Bartoloměje. Úžasný závěr vodáckého dne.
Zapsal Žabák

Bodliní kronika

Sraz na Blanici byl v příjemných 6.45 na klubovně. Měli jsme plný vlek i tranďák lodí, neboť nás bylo víc než od Hujerů. Jela prakticky celá Kotva. V Husinci nás čekaly manévry, vyložit, nanosit lodě pod přehradu ( a to byla fakt síla, to jsem tiše záviděla řidičům), převézt auta. Výklad trati provedl Vachťák jako obvykle…jo jo , to je naprostá dávačka, tam jsem včera jel s celou rodinou…no tohle je trošku horší, to stavěli mladí kluci, pak 18 je malý oříšek, dejte si pozor,aby jste to jeli správně….no a pak už cíl Strunkovice a občerstvení. Hm to známe, jestli je to dle Vachťáka dávačka, tak to bude zase síla…..
Před začátkem závodu vymyslela Raple nějakou vypečenou hru a tak děti lítaly po louce a házely po sobě házečkou…..my dospělí jsme věděli, že není třeba se v tom horku zbytečně vysilovat. Startovali jsme na začátku startovního pole…něco kolem 55. Startovací brána naprosto v pohodě….pak šikmý přejezd na 2 a vypečená schejbačka s číslem 3….no tu jsem pochopitelně ťukla. Pak chvilku nic, 4 protivoda, v té Michal zvedal, takže jsem tam nejela a pak 5 povoda, naprosto v pohodě…..nechápu,proč jsem tam nejela, neboť v neděli to byla opravdu naprostá dávačka……i když Žabák s Karol také na tomto místě zkoušel první polovinu eskymáka. No a pak další a další brankoviště….opravdu vypečené místo byl strom přes celou řeku, na tomto místě nám museli pořadatelé pomáhat a lehce nás přešoupnout přes strom….opravdu jsem tomu byla ráda, neboť se mi nechtělo vystupovat a hlavně šprajcovat naše slečny ve vokurce. U Děcáku na nás křičely zase místní děti…..“eskymáka,eskymáka“, vůbec jim nevadilo, že umím jen první půlku. Zvláštní brankoviště bylo 17,18 – loni jsem tam strachy vůbec nezaparkovala, až druhý den jsem viděla vracák jak na autobus….takže jsem tam tentokrát beze strachu zavěsila, vydejchala se a vyrazila do protivovy…no a tu zvláštní povodu jsem trefila blbě, no jo blondýna, takže za 20. Pak už byla jen Ostuda u Anděla s xylofonem. Medvěd povídá: „jedu první a dole na vás čekám, kdyby měly holky problém.“ Čekal…..ale s krysou na zádech. My holky jsme to zvládly bez ztráty kytičky. Pak už konečná branka, Strunkovice, svačinka a tady se stala Blanice semeniští katastrof. Mour nemá pumpu….hm takže první průšvih. Nabíráme Bětušku Svobodojc a jedem do Bavorova. Blanice se zde mění v potůček a je to krásná kličkovaná. Po smaragdové královně Soče mi to připadá zvláštní….na sjíždění lehké, barva však nic moc. No a zase strom a už to jede…plave Ježek s Martíkem i Kníže. Na dalším jezu se skokem plave Mourek s Jirkou a Tomáš na americe…Rosnička loď neopouští, nechce krysičku. No Medvěde, dneska zase slušný úlovek. V Bavorově končíme, uklízíme a další katastrofa….nějak přečuhuje kajak a Mour dovírá tranďák…a okno v tahu. Jsem zvědavá, co ještě přijde. Přejíždíme do Žíchovce. Večer eskymáky, září Raple s Kašpym na topoduu. Vyhlášení a tombola. No nechápu to, Michal zase vyhrál. Sice jenom šátek, ale zase vyhrál. A další katastrofa. Mourek nechává svou šikovnou ručičku v tranďáku a Mour buch…..no je tam. Naštěstí jen lehce zavřel, a tak to Mourek odnesl jen nepatrnými modřinami. Pak nás čeká krásný večer v kempu s kytarou.
Ráno s probouzíme do nádherného dne, opět bude teplo. Po snídani upravuji můj kajak…hoši zkouší, jestli tam dobře držím a tak mi otočí hlavou vzhůru. V deset pouští vodu. Provoz na řece je na stupni 4, hlavně ti z půjčovny nás děsí….a děsí právem. Strom, Mour vylejzá, ale bohužel sekne se nám půjčovna u stromu a Vendy s Mirkou S. už nestačí zastavit. Co se děje za stromem nevím, ale po chvíli Vendy projede pod stromem, je bez brýlí a vyděšená, skoro nedýchá a třepe se……fakt hnusnej zážitek. Pro neznalé – pokud máte v cestě překážku, proveďte náklon na překážku ne od ní! Jestliže se cvaknete o strom ,a není li zbytí, držte se pevně a raději se nepouštějte, nevíte, co je pod vodou. Uf tentokrát to dobře dopadlo, zahrála si turistům prima divadlo….zpívá se v jedné známé písni. Vendy měla štěstí, profrčela pod stromem kolem větve, nikde se nezašprajcla, odnesly to pouze brýle. Ještě, že byl Medvěd daleko a nemohl fotit :-). Zbytek plavby proběhl už v klidu. Ve Strunkovicích balíme a my Ježci a Kody zakončujeme náš víkend na pouti na Dolcích. Jo, jo…krásná akce, super víkend.
Zapsala Bodlina

KKF (Klasikova Kronika Faktu) aneb Blanice v suchých faktech.

Účastníci : Mirka, Bety, Kašpy, Klasik, Raple, Rarach, Kody, Davoš, Vendy, Medvěd, Jolana, Bodlina, Michal, Rosnička, Tomáš Rosník, Majda a Pajda, Těpík s Ambrou, Bohuš s Montíkem, Martinka, Ježek, Kuličko, Mour, Dežo, Želva, Mourek, Jirka, Viky, Švéd, Poděs, Ročíld, Ali, Kníže, Houba, Žabák, Karol, Vlčice, Rybka, Martin, Buggy a Ota von Nepřeštic.

Doprava auty vlastními ... 10 aut !

Voda v sobotu
Stav LG Bavorov. včera až 7,2 m3/s=98cm
Trasa ČPV od hráze do Strunkovic s dojezdem do Bavorova.
Eskymáci v Žíchovci (v soutěži jen Raple+Kašpy)

Spaní v kempu proběhlo standardně … aneb kemp je stále stejný. Záchodky, co pamatují Husáka. „Asiprovozovatel“ a výběrčí, který snad zamrznul už za Zápotockého. Tentokrát byl alespoň papír.

Vody v neděli
Stav LG Bavorov. včera až 4,9 m3/s=91cm
Trasa od lávky v Husinci do Strunkovic.

Poznámky pod čarou
Jak je vidět již z počtu účastníků, zatím to byla snad největší výprava, protože nás jelo v 10 autech celkem 41. Logistika přesto dopadla dobře. Tohle množství již je na autobus. Kdyby jste někdo našel využitelný autobus, dejte vědět. Ideálně s vodáckým řidičem.
Po loňské zimní Blanici byla letos konečně opět letní. Usínal jsem ve svém „open air“ loži s nebem plným hvězdiček a rozepnutým spacákem.
Překvapení a detaily nechám na aktérech divokých kousků. Za sebe musím přiznat, že jez ve Strunkovicích ve vybraném nájezdu na pravý střed není dobrá volba zdánlivě v pohodě odtékající voda skrývala špičatý šutr, na kterém jsem zůstal viset. Můj kajak utrpěl těžkou ránu do roky oslabeného dna a nabíral vodu neskutečným tempem. Lepší průjezd je po levé straně. Můj kajáčku Flip-Sticku budiž ti v lodním důchodu dobře, do soutěsky se špatným únikem se už nepodíváš.
Nedělní jízda ukázala, že nejen děti musíme školit v zásadách bezpečného řízení a opouštění lodí. Naštěstí to stálo jen jedny brýle.
Poděkování patří především řidičům převážečům. Bez nich by to v tom množství aut bylo ještě komplikovanější.
Zapsal Klasik

Fotogalerie -

Komentáře
1 | Vlčice dne 20.06.2012 11:27:00
Krásné kroniky, jen co je pravda. Jen ty brankyjsem všechny nedávala. Trestných bodů mám až za roh. Za 2 eskymování v brankovištích mi něco přidali, ale 2 dvacky mám fakt neprávem. To jsem si jistá. Jenže protest by mi byl celkem k ničemu, stahla bych to asi na 150.Angry
2 | Klasik dne 22.06.2012 20:56:56
Vlčice neplakej, taky mě sejmuli. Dostal jsem 20b za čistě projetou branku a posunulo mě to z 18. místa na 37. místo. Protest jsem psát nechtěl. Ukecal mě až Medvěd podpořen Žabákovou žádostí, ale bohužel. Rozhodčí prý byli kvalitně zaškoleni a v protokolech je to, co je ve výsledcích. Asi zrovna hledali bílé hole Sad.